blog.furas.pl
# prywatne notatki - Python, Linux, Machine Learning, etc.

    urlparse przykład

    >>> import urlparse
    
    >>> url = "http://www.example.org/default.html?alpha=32&beta=92&gamma=98"
    
    >>> urlparse.urlsplit(url)
    SplitResult(scheme='http', netloc='www.example.org', path='/default.html', query='ct=32&op=92&item=98', fragment='')
    
    >>> urlparse.parse_qs(urlparse.urlsplit(url).query)
    {'alpha': ['32'], 'betta': ['92'], 'gamma': ['98']}
    
    >>> dict(urlparse …
    więcej »

    Różne Awesome-ności i nie tylko

    Zbiór różnych "Awesome" i nie tylko.

    Strony na github.com

    Awesome Awesomeness (on github.com)
    Awesome Awesomeness (on zeef.com)

    Awesome Courses

    Awesome Go

    Awesome PHP

    Awesome Python

    Awesome Selfhosted

    Awesome Shell

    Awesome Sysadmin


    Awesome Big Data

    Awesome Data Science

    Awesome Machine Learning

    Darmowe książki

    free-software-testing-books

    free-programming-books (PL) (by ligurio …

    więcej »

    Pygame: zdarzenia KEYDOWN, KEYUP i funkcje get_pressed(), get_mods().

    python pygame zdarzenia i funkcje dotyczące klawiszy

    Zdarzenia KEYDOWN, KEYUP to pojedyńcze sygnały, które pojawiają się na początku i na końcu trzymania wciśniętego klawisza.

    Funkcja pygame.key.get_pressed() dostarcza przez cały czas informację, że dany klawisz jest trzymany wciśnięty. Wykorzystuje do tego tablicę z wartościami True/False. Ta funkcja wymaga wywoływania (w pętli) funkcji pygame.event.get …

    więcej »

    Python Unicode - decode & encode

    --------------+                                                 +--------------
        FROM      |                                                 |      TO
    --------------+                                                 +--------------
             read |                                                 | write
            input |                                                 | print
    --------------+                                                 +--------------
                  |                                                 |
              str |  --- [d]ecode --->  UNICODE  --- [e]ncode --->  | str
                  |                                                 |
    --------------+                                                 +--------------
            ascii |                                                 | ascii
    --------------+                                                 +--------------
            utf-8 |                                                 | utf-8
    --------------+                                                 +--------------
       iso-8859-2 |                                                 | iso-8859-2
           latin2 |                                                 | latin2
    --------------+                                                 +--------------
     windows-1250 |                                                 | windows-1250
           cp1250 |                                                 | cp1250
    --------------+                                                 +--------------
            cp852 |                                                 | cp852
    --------------+                                                 +--------------
    
          Można zapamiętać dzięki kolejności alfabetycznej: [d]ecode, [e]ncode
    
    python unicode decode & encode

    Zamiana tekstu na prawdziwy Unicode, który nie jest tekstem Unicode (nie ma prefixu u …

    więcej »

    Zasada działania FuncAnimation w matplotlib

    FuncAnimation przyjmuje jako parametr funkcję np. update_data(liczba) i wykonuje następujące rzeczy:

    1. FuncAnimation wywołuje funkcje init()
    2. numer = 0
    3. FuncAnimation wywołuje funkcje update_data(numer)
    4. update_data() modyfikuje dane na wykresie
    5. ??? FuncAnimation czysci wykres (gdy blit=True) ???
    6. ??? FuncAnimation rysuje nowy wykres (gdy blit=True) ???
    7. FuncAnimation robi przerwę
    8. numer = numer + 1
    9. jeśli numer < max_numer …
    więcej »

    Najprostszy program w PyGame

    # import potrzebnego modulu (i podmodulow)
    import pygame
    
    # inicjalizacja modulu (i podmodulow)
    pygame.init()
    
    # stworzenie okna o powierzchni do rysowania 800x600
    screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
    
    # uruchomienie glownej petli (mainloop) do obslugi zdarzen
    running = True
    
    while running:
    
        # pobieranie kolejnych zdarzen
        for event in pygame.event.get():
    
            # jesli kliknieto w przycisk …
    więcej »

    Python i polskie znaki pod Windows

    // Sprawdzane w Windows 7

    W czasach DOS'u gdy nie było jeszcze Windows a wszystko działo się w trybie tekstowym (tak jak to się dzieje obecnie w konsoli) stosowano różne kodowania polskich liter. Jednym z nich było kodowanie wprowadzone przez Microsoft o nazwie 'CP852', (CP = Code Page = Strona Kodowa) Dlatego też …

    więcej »

    PyCharm Edu 2.0.2 i plugin CheckIO

    Wydano nową wersję darmowego PyCharm Edu 2.0.2 - środowiska do pracy z Pythonem z dodatkami do nauki tego języka.

    Jednym z ważniejszych elementów jakie dodano jest plugin do współpracy z portalem CheckIO.org, na którym znajdują się zadania z Pythona.

    Teraz będzie można rozwiązywać zadania bezpośrednio z poziomu PyCharma …

    więcej »

    Użycie `zip()` w Pythonie

    python example

    Pobieranie po trzy elementy z jednej listy

    Python 2

    a = [1,2,3,4,5,6,7,8,9]
    
    print('\n--- A ---')
    
    # za pomocą listy - nie dziala
    print('wynik:', list(zip(a, a, a)) )
    
    
    print('\n--- B ---')
    
    # za pomocą `iter` (iterowania)
    it_1 = iter(a) 
    it_2 = iter(a)
    it_3 = iter(a …
    więcej »

    Rysowanie danych na mapie w Pythonie

    #!/usr/bin/env python
    #-*- coding: utf-8 -*-
    
    # rozwiazanie na problem ze znalezieniem modulu `basemap` na moim komputerze
    import mpl_toolkits
    mpl_toolkits.__path__.insert(0, '/usr/lib/pymodules/python2.7/mpl_toolkits')
    
    # na podstawie: BaseMap example by geophysique.be - tutorial 01
    # adres:  http://www.geophysique.be/tutorials
    
    from mpl_toolkits.basemap import Basemap
    import matplotlib …
    więcej »

« Strona: 2 / 6 »

Książki: python-dla-kazdego-podstawy-programowania python-wprowadzenie python-leksykon-kieszonkowy python-receptury python-programuj-szybko-i-wydajnie python-projekty-do-wykorzystania black-hat-python-jezyk-python-dla-hackerow-i-pentesterow efektywny-python-59-sposobow-na-lepszy-kod tdd-w-praktyce-niezawodny-kod-w-jezyku-python aplikacje-internetowe-z-django-najlepsze-receptury